Al mes de març, en plena declaració de l’estat d’alarma, vam ser capaços i capaces de posar en marxa, amb caràcter d’urgència i de la mà del centre especial de treball ACDEM (Associació Catalana d’Esclerosi Múltiple), un telèfon gratuït d’atenció a les persones usuàries de Barcelona Activa. És el 900 533 175, que està operatiu de dilluns a divendres de 9h a 18h.
Amb això, volíem garantir el contacte amb la ciutadania i canalitzar les consultes que poguessin arribar en temes d’emprenedoria, ocupació, formació i suport a les empreses. Activar aquest projecte ha suposat tenir una porta d’entrada d’atenció general per a totes les persones usuàries.
Pel que fa a les dades, des de març fins el 30 de novembre, hem realitzat un total de 15.687 atencions telefòniques per motius diversos. Prenent les xifres d’aquest últim mes, els principals són:
A tot plegat, les persones ateses han respost de manera molt positiva l’enquesta de satisfacció de la trucada: el 82% puntua la informació rebuda en un 9 o un 10, el 84% troba que el temps ha estat l’adequat i el 99% considera que el tracte rebut està per sobre del 5. Tenint en compte el context i les circumstàncies de les persones que accedeixen a aquest telèfon, aquestes dades ens demostren que el nostre servei és adequat i està molt ben valorat per part de la ciutadania!
De manera complementària, vam activar el web www.barcelonactiva.cat/covid19 per recollir els diversos recursos i ajuts per a autònoms i autònomes, empreses, cooperatives, entitats i persones treballadores per fer front a les dificultats econòmiques sorgides per l’efecte de la COVID-19.
Es tracta de dues mesures que, com veieu, han estat rebudes molt positivament pels usuaris i usuàries, per això, i també gràcies a vosaltres, hem decidit mantenir-les com a mínim durant tot el 2021!