La crisi de la COVID-19 ens ha empès a estar separats i separades, però no pas aïllats/es! És per això que per seguir al costat de les persones que ho necessiten, hem potenciat la nostra presència a xarxes amb diverses accions i campanyes i hem obert encara més canals de comunicació per no deixar a ningú fora. Veiem-ho!
Indicadors més recents (novembre)
Entre les accions realitzades, destaquem especialment la iniciativa #FAQSActivaLive portada a terme a través del nostre canal d’Instagram. A través d’ell, hem creat un canal de comunicació obert, en directe, i bidireccional. Un exercici de servei públic que ens ha permès apropar-nos a la ciutadania i resoldre els seus dubtes sobre la recerca de feina, emprenedoria i projectes empresarials, tenint en compte la nova situació generada per la COVID-19. Les sessions, en què professionals i veus expertes de diverses àrees han establert una conversa sobre una temàtica concreta, s’han emès de manera setmanal de maig a juliol i ara s’emeten quinzenalment.
Una altra acció ha estat la d’acompanyament al projecte Impulsem el que Fas, en la quarta convocatòria d’ajuts per finançar projectes que impulsin l’economia dels barris de la ciutat. Es buscaven projectes arrelats al territori que fomentessin l’ocupació, l’emprenedoria i l’empresa, la innovació socioeconòmica, el turisme responsable, la innovació social i digital i els models agroalimentaris sostenibles. De manera creativa i emocional, vam convertir cadascuna de les modalitats d’aquestes subvencions en cartells que mostraven possibles idees de projectes i negocis acompanyats d’un missatge esperançador després del primer estat d’alarma indicant que estaven “oberts”.
També vam aprofitar la popularitat entre joves del videojoc “Among Us” i el seu llenguatge per relacionar-lo amb els programes Joves Jo+, que ofereixen formació i acompanyament a les persones joves per trobar feina. En motiu de la nova convocatòria, vam vincular els àmbits en què oferim formació amb els diferents protagonistes del videojoc. D’aquesta manera, gràcies a una estètica que cridava l’atenció, vam aconseguir omplir les inscripcions necessàries.
Amb l’estrena del nou web corporatiu de Barcelona Activa, vam simular possibles queixes d’usuaris i usuàries que podien generar-se a partir de la mala experiència amb el web antic. Fent autocrítica, aportàvem també la solució a cada opinió negativa que havíem simulat i animàvem a l’usuari/a a entrar al portal.
Pel que fa a les campanyes, des de l’inici de l’estat d’alarma es van habilitar dos nous serveis a Barcelona Activa: el telèfon d’atenció general (call center) 900 533 175, i el web www.barcelonactiva.cat/covid19 amb un recull de tots els recursos de les administracions per fer front a la nova situació. Per amplificar la posada en marxa, ho vam publicar a les xarxes.
També hem fet difusió de dues campanyes que s’han mantingut actives durant força temps: d’una banda, la del Servei d’Informació per a l’Ocupació, que informa a les persones que busquen feina quins recursos posem a la seva disposició des de Barcelona Activa; i d’altra banda, els plans #Rethinking, que s’adrecen a start-ups, micropimes, entitats d’ESS, comerços i persones treballadores autònomes i ofereixen suport per a la seva reactivació empresarial.
Com veieu, les nostres xarxes socials no només no s’han aturat durant la crisi de la Covid-19, sinó que s’han imposat com una de les vies de comunicació més properes i directes amb la ciutadania. Per això, no deixarem de créixer. Així que… ajuda’ns a arribar als 10.000 usuaris d’Instagram i fem-ho possible!