Parlem amb Pep Marquès, director corporatiu de persones i desenvolupament organitzatiu, perquè ens expliqui, des del seu punt de vista, com es desenvolupen i què aporten les sessions de treball de les persones treballadores amb la Direcció General.
Són un espai d’escolta, comunicació i coordinació directa entre la directora general, Sara Berbel, i els diferents col·lectius de personal intern de Barcelona Activa. Una tasca que duem a terme amb la intenció de treballar conjuntament per millorar la organització i que s’emmarca en l’estratègia de desenvolupament organitzatiu de la nova Barcelona Activa.
Una Barcelona Activa que fomenta la participació de tothom, fruit de la qual ja s’han posat en marxa altres accions com el Flaix informatiu, aquest butlletí Com BA?, els Grups de Treball Transversal i les sessions de treball.
Aquestes sessions s’han convertit en un espai clau, i distès, on les persones treballadores comparteixen els reptes diaris de la seva feina amb la Direcció. Per això, serveixen com a punt de partida per analitzar, escoltar i recollir noves propostes per millorar la feina que desenvolupem en el nostre dia a dia.
Unes trobades que ens permeten establir fulls de ruta a curt, mitjà i llarg termini i que tenen per objectiu escoltar de primera mà les persones treballadores, conèixer les seves inquietuds i obtenir informació valuosa d’àmbits de millora. Des de personal tècnic, responsables, direcció, o com ha succeït en les darreres, personal administratiu, les secretàries de direcció i personal tècnic.
A la sessió que es va fer amb el personal administratiu es va apostar per una jornada 100% dinàmica que va concloure amb la construcció d’un mural pictòric conjunt i una frase construïda entre totes les persones participants que esdevenia el lema-resum dels anhels d’aquest col·lectiu: Amb estabilitat, valors i aprenentatge tindrem reconeixement.
Pel que fa a la sessió amb secretàries de direcció, la trobada es va centrar en una visita inspiradora al Museu d’Història de Barcelona a partir de la qual recordar i reviure l’origen de la ciutat per la qual treballem i centrem els nostres esforços, i alhora imaginar la Barcelona Activa del futur.
Finalment, el personal tècnic mig es va reunir al Centre Cívic Pati Llimona divendres passat per treballar en aspectes clau per al seu creixement professional. Treballarem en la mateixa línia amb els companys i companyes que tenen la seva sessió demà.
Per exemple, en el cas de la sessió amb Responsables, es va utilitzar la metodologia d’indagació apreciativa per imaginar la Barcelona Activa del futur. Com a resultat de la reunió es van identificar unes àrees concretes de millora organitzativa que s’abordaran en un grup de treball específic que es convocarà al darrer trimestre de l’any.
Demà es duran a terme les sessions amb els equips tècnics superior al Centre Cívic Pati Llimona, i l’any clourà amb la trobada amb les direccions operatives al mes de novembre.