Davant la incertesa de la crisi per la COVID-19, no ens hem aturat. Ens hem adaptat per seguir prestant tot el servei de manera presencial i online, conscients que l’acompanyament a la ciutadania i les empreses és més necessari que mai en un moment com l’actual. Hem sabut detectar ràpidament quines han estat les necessitats dels diferents col·lectius, oferint respostes als seus dubtes i suport amb les gestions. Per tot plegat, estàvem preparats i preparades!
Un dels mecanismes per enfortir el teixit productiu de la ciutat ha estat l’assessorament de les empreses. Entre les actuacions dutes a terme, destaca el Rethinking, que busca impulsar 2.200 plans de reactivació empresarial, la meitat a PIMES, a través del finançament amb 1,5M€. De manera relacionada, també hem assessorat jurídicament a les empreses per estudiar la viabilitat de flexibilitzar el lloguer del local comercial on desenvolupen l’activitat, ja que és un dels principals costos fixos que tenen. En aquesta matèria hem atès 207 empreses, un 46% de les quals són persones treballadores autònomes. I encara relacionat amb empreses, hem inaugurat l’Oficina Tècnica del 22@ a l’OAE per impulsar projectes empresarials al districte.
Paral·lelament, per fomentar la formació i l’ocupació cal destacar el Reskilling Activa, una formació dissenyada per respondre les demandes d’ocupació de la ciutat i la situació de confinament generada per la COVID-19. De la mateixa manera, hem impulsat l’IT Academy, que al llarg de 2021 formarà 800 persones en programació web i dades per donar resposta a la gran demanda de perfils TIC a la ciutat. Relacionat amb la tecnologia, també vam elaborar, conjuntament amb la Direcció de Comerç, un seguit de mesures per donar suport a la transformació digital del sector del comerç i la restauració, que han inclòs assessorament i formació.
Finalment, hem de fer especial menció al BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació, ja que vam tenir la capacitat d’organitzar, tenint en compte totes les mesures de seguretat necessàries, la segona fira d’Europa presencial després del confinament. Amb més de 7.000 assistents presencials i 4.500 persones d’audiència online, les jornades van ser un èxit! A més, vam demostrar la necessitat que té el conjunt de la societat de saber l’evolució i oportunitats del nou mercat de treball.
Són mesures en forma de formació i assessoraments que sense la feina de totes i totes no haguessin estat possibles! L’èxit també és vostre!